رویونیز

مدل لباس ، فال ، عکس پروفایل ، آشپزی ، عکس های خفن ، بیوگرافی بازیگران

رویونیز

مدل لباس ، فال ، عکس پروفایل ، آشپزی ، عکس های خفن ، بیوگرافی بازیگران

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ق.ظ

طرز تهیه برنج آبکش قد کشیده و مجلسی

آبکش کردن برنج,زمان آبکش کردن برنج,طرز تهیه برنج آبکش مجلسی,طرز پخت برنج
آموزش مرحله به مرحله آشپزی و طرز تهیه برنج آبکش مجلسی و رستورانی

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی

۱- ابتدا برنج را پاک کرده و خوب بشویید ، سپس مقداری آب و نمک داخل قابلمه یا ظرفی بریزید و برنج را در آن بگذارید تا خیس بخورد. حواستان باشد مقدار آب تا حدی باشد که سطح روی برنج بدون آب نماند.
۲- اگر از نمک استفاده نمی کنید لازم است از ۵ یا ۶ ساعت قبل برنج را خیس کنید ، اگر زمان زیادی برای خیس کردن برنج ندارید مثل مرحله ۱ از نمک استفاده کنید و بعد از آبکش کردن برنج ، مقداری آب ولرم روی آن بریزید تا شور نشود.
۳- موقع پخت برنج ، قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، سپس برنج بدون آب را داخل آب جوش بریزید و کمی هم بزنید.
۴- مهمترین زمان برای آبکش کردن برنج ، تشخیص زمانی است که باید آن را از روی حرارت بردارید ، بهترین زمان برای اینکار وقتی است که اگر دانه برنج را بین انگشتان خود فشار دهید زبر نباشد. اگر برنج خارجی و دانه بلند دارید حتی اگر بیشتر هم بجوشد ، برنج شفته نمی شود اما در مورد برنج ایرانی باید دقت کنید.
۵- وقتی زمان آبکش کردن برنج رسید ، قابلمه را از روی حرارت برداشته و و داخل ضافی بریزید. سپس یکی دو بار آب گرم روی برنج بریزید تا نشاسته آن خارج شده و دانه های برنج به هم نچسبد.
۶- حالا قابلمه را بشویید تا نشاسته باقی مانده در آن پاک شود ، مقداری روغن کف قابلمه بریزید و به دلخواه خود ته دیگ مانند سیب زمینی ، کدوی ورقه شده یا نان لواش مرطوب در آن بگذارید.
۷- وقتی آب برنج رفته ، صافی را تکان دهید و برنج را داخل قابلمه بریزید، مقداری آب روغن یا آب خالی به برنج باید اضافه شود ، این آب هنگام دم کشیدن برنج تبخیر می شود و اگر مقدار ان زیاد باشد باعث له شدن برنج می شود.
۸- در پایان کار با کف کف گیر چند سوراخ روی برنج آبکش شده ایجاد کنید تا بهتر دم بکشد. درب قابلمه را گذاشته ، ابتدا حرارت را زیاد کنید و بعد کم کنید ، هر چه حرارت کم تر باشد برنج دیرتر آماده می شود اما بهتر دم خواهد کشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی